donderdag 24 augustus 2017

Yellowstone en Craters of the Moon

Woensdag 23 augustus. We gaan vandaag naar Yellowstone National Park. We vertrekken rond 0830 richting het park. De reis gaat soepel en we komen op tijd bij het park aan. Helaas is het vakantie periode hier in de USA en we rijden dus de file in voor het park. Aangezien we een aantal dagen eerder al een park kaartje hadden gekocht konden we via de "Fast lane" het park binnen. Binnen een kwartier reden we het park in. Het begin van de reis ging soepel, maar als snel rijden we de eerste file, om onduidelijke reden, in. We rollen gedurende 45 minuten rustig verder het park in.
Onze eerste target is de "prismatic spring". Het is ook hier erg druk maar na een korte file vinden we een parkeerplaats. We volgen de trail en fotograferen er op los. Daarna is de target "Mammoth sprnigs" in het noorden van het park. Ook hier volgen we een trail die vanaf de bovenkant naar de mammoth springs gaat. Ook hier wordt er weer leuk gefotografeerd. We willen nog een trail doen aan de basis van de Mammoth springs maar hier is geen parkeerplaats en dus gaan we een hapje eten. Na de lunch vertrekken we naar de Mudd Vulcano onze laatste geplande stop. We vertrekken vanuit Yellowstone park rond 1800. Op de terugweg naar West Yellowstone komen we weer in een onbestemde file die ons een uurtje vertraging oplevert. We eten een hapje bij de chinees in West Yellowstone en daarna geen we terug naar ons huisje waar we rond 2200 aankomen.

Donderdag de 24e is het doel het Craters of the Moon park. Dit is een vulkanisch park dat in het verleden gebruikt is om de astronauten die naar de Maan gingen te trainen. Het is een groot park waarvan een deel met de auto kan worden bezocht. Bij de meeste stops zijn er korte en middellange trails. We bezoeken alle stops en doen bij vrijwel elke stop een trail. Bij het visitor center staan een tweetal mensen met Zonne-telescopen waarmee we naar naar de Zon kijken. Niemand van ons is hier eerder geweest en iedereen vind het een prachtig park.

Voorlopig de laatste blog. Morgen het huis schoonmaken en de koffers pakken. Zaterdag ochtend (heeeeel) vroeg vertrekken we naar het vliegveld. Als de beelden allemaal bewerkt zijn zal ik de blog updaten.